Monday 5 May 2014

Kudis Buta@Scabbies

Minggu lepas baru dpt discaj dr wad..My Baby kena admitted last Sunday sebabkan benda nilah..
KUDIS BUTA..
Padahal aku g hospital sebab nk tambah antibiotik anak aku je..dh habis..nk g klinik swasta (klinik y bese aku g kt Kajang) malas sbb nk terus g kebun..tup..tup..kena tahan plak..hurm..

on da way g spital
 Kalau nak ikutkan memang aku dh buat mcm2 tp yela..kita bekerja..so xkonsisten..ingtkan dh xda sbb dh hilang sebelum nih..tiba2 naik plak n jadi lebih teruk..



Comeinya mulut tu..

Hari pertama abahnya yang jaga, Baby asyik menangis je..maybe dh xthn sakit tambah plak masuk antibiotik..sampai nurse2 pon kenal anak ku xtido asyik tgk upin ipin dr mlm smpai ke pagi..cian Baby..

Hari kedua aku jaga..seorang bapa memg xbleh lawan bab kasih sayang nih..nak lagi aku ada susu cap gantung..pergh!!punya tido lena..dr pkul 7mlm hingga 7pg baru bangun..terbakar gak abahnya dgr..sbb senang je nak jaga Baby..

Tp aku xpuas hati dgn doc incharge anak aku nih..kerek se..Prof Dr Muhaya kata..seorang doc xboleh sombong sbb y menyembuh sesuatu penyakit bukan doc tp Allah..Doc hanya perantara y diberi kelebihan kepakaran n ilmu..
So, xpyh nak berlagak sgt..seb baik staff nurse baik2..



Mujur ada plak penghibur lain iaitu budak Nepal mangsa dera..budaknya bijak n petah tp sayangnya..xda keperimanusiaan betul mak bapak dia nih..mcm binatang!!geram je aku..n lebih sayu budak ni panggil aku mama..huhu..

Tp aku sayu bila dapat tahu anak buahku jg dimasukkan wad sbb buah pinggang xberfungsi..sedih bila tahu cerita dari kakak aku..kejadian-kejadian y berlaku pd dia..gara-gara operate tonsil..


Dari 31 kg turun 25 kg dlm 4 hari je..gara2 xnak makan..sedih mokcu tgk Wawan..Moga Wawan cepat sembuh ya..Amin..

Esok,aku kena bwk anak aku utk tgk balik kudis dia..surut x..Alhamdulillah memg dh surut n kering..
Wahai cik hama..pegilah ko jgn kembali ganggu anak2 aku..


kalau boleh biarlah ibu tanggung sume sakit anak2 ibu..Xsanggup tgk anak ibu masuk wad..

No comments:

Post a Comment