Monday 19 May 2014

Alat tulis oh alat tulis...

Sememangnya bila kongsi pengalaman dgn opismate perihal alat tulis sekolah ank msti sama..jawapan ank2 pon sama je..so...sabor jelah wahai hati ibu ye..

aku rasa utk bulan Mei nih pencilcase ankku dh tukar sampai 5x sorg..(means sbln 1 pencilcase r..ish..ish..) sbbnya zip rosaklah, kemeklah, besi tercabutlah..aduhai..belum lg y pensil, pemadam, pembaris n colornyer y hilang tiap bln, tiap mggu, tiap hari..huhu??
sdgkan stokin pon hr ke2 dh hilg klu ank dara aku sorg tu..geramnyer..!!

kekdg ntah sapa punyer pembaris/pemadam/ color di bawa balik..bl tnya kwn bg..y pling xthn jwpn "ntahlah bu..tetibe je pemadam tu ada dlm pencil box Along" hai, xkan pemadam tu bleh jln sndri wahai ankku..

Aku ckp kt ankku, biar brg Along n Kakak hilang..jgn Along n Kakak hilangkn brg org..biar kita miskin tp jgn kita mencuri..(huhu..sedih plak)

bila duduk kt sofa..tettt...ada bnda cucuk my hump..adus..ntah y ke brp kali aku terkena dgn pensil@color y tersembunyi kt sofa..itu belum lg terpijaknya sharpener@pemadam bntuk keretalah,bulatlah...geramnyer..aku ni bknnyer apa..kang aku gak y kene bebel dgn mak aku..n org y akan kutip pon memg muka aku..tiap2 hari!!!
kenapalah budak2 skrg xreti nk hargai barang...?padahal aku dulu punyelah cermat..sampai ke anak..punah aje..padahal dh tau y mak apak ni 'kaya sgt' kenalah jaga brg2 leklok..hadoi...

 





No comments:

Post a Comment